My kokoro goes doki doki when a comment is written
Monthly quote: "Winning is all about looking happier than the other guy." -The Doctor

Energy drinky od 18ti?!

25. january 2015 at 14:17 | Yuna |  Téma týdne
Nejspíš jste už všichni slyšeli o novém "boomu," který se rozšířil po celém státě jako prasečí chřipka. Všichni z toho dělají bůh ví jak velkou záležitost a aférku.
Podle všeho se jedná o to, že nějakého mladého a hlupeho teenagera /17 let/ zabilo pití energy drinků.

Takhle vám to podá televize nova, která má nutkavou potřebu všechno nadsadit a udělat z toho velký trhák (začíná se nám to měnit v bulvár) Tohle hlásají titulky všude ve zprávách na internetu. Jenže oni zapomínají na jednu malou drobnost, tu zmíní pro jistotu až později, nejlépe miniaturním písmem. A to fakt, že onen nerozumný klučina na párty nepil pouze energy drinky, nýbrž je kombinoval s alkoholem (nad faktem, že mu bylo 17 a alkohol mu ještě ani nesměli prodat se ovšem asi nikdo nezastavoval, nebo jsem to alespoň nepostřehla. Hlavně, že se z pití nezletilých dělá takový velký případ) a ještě ke všemu to pil na litry, že ano.

Otázku, kterou si já osobně pokládám, je, proč?
Proč by chtěli prosadit takový za uši přitažený zákon, jako je zákaz prodávání energy drinků lidem pod 18 let. Já osobně si nemyslím, že by opravdu mladí lidé, téměř děti kolem 15ti a míň chodili někam na párty a podobné a pili tam energy drinky ve velkém. To dělají jen ti o něco starší, např. kolem těch 17ti let. A co je na tom rozdílu, jestliže si sedmnáctiletý člověk nebude moct koupit energy drink, ale osmnáctiletý ano? 18 je přece jenom číslo a na tělesné stavbě nezáleží, vnímání světa se v den po dovršení 18ti taky zčistajasna nezmění a vy nebudete o nich chytřejší ze dne na den.
Logicky je tento zákaz teda naprosto mimo mísu. Energy drinky vás nezabijou, když je nebudete míchat s alkoholem (který si člověk může koupit podle zákona až od 18ti, že.)

Každý člověk by navíc měl znát nějakou míru a nepít jich víc jak 1 nebo 2, když už mají tak velkou krizi, že potřebují spát, ale nemůžou. To, že je někdo hloupý a nerozumný a míchá tedy energy s kafem nebo alkoholem, to ještě pořád není důvod vydání takového zákona. Ještě stále tady jsou inteligentní lidé, kteří by toto neudělali.

Na úžasných stránkách televize nova, které tak rádi pořád připomínají lidem, kteří si snad po těch x letech, co je mají, nezapamatovali jejich adresu, jsem taktéž narazila na článek o tomto tématu, který si můžete přečíst, pokud chcete.


Součástí článku je i tato anketa pro publikum a čtenáře tn.cz, jejíž výsledky mě vcelku zarážejí.
Nelíbí se mi ani fakt, že je tohle některým lidem jedno, ale budiž.
Nad čím se ale podivuju je to, jak těsné jsou hlasy mezi ano a ne. Nemůžu uvěřit, že je zde opravdu takové množství lidí, kteří s tímto souhlasí a docela by mě zajímalo, jaká skupina lidí to je. Nejspíš až příliž se starající rodiče a starší lidé, fakt nevím.

Je sice pravda, že mě už to může být tak vcelku jedno, protože by stejně tento zákon nevydali dřív jak za rok, a to už mi i tak bude 18, no přesto mě lidská blbost někdy dokáže fascinovat. Podle mě se v tomto státě řeší naprosto nedůležité věci a na ty, které by se řešit měli více už nikdo nemyslí, protože by to pro ně bylo nejspíš příliž starostí. Kdo ví.

Pokud jste se dočetli až sem, gratuluju vám a prosím o váš názor dolů do komentů, děkuju, potěšilo by mě to ^^

edit pro některé rýpaly, kteří si nečtou komentáře: Ne, nejsem jedním z těch "cool" teenagerů, já osobně piju energy drinky asi tak dvakrát do roka, když jsem na nějaké akci :D
 

4 people judged this article.

Comments

1 Zrza Zrza | Web | 25. january 2015 at 14:33 | React

Ide o to, v akom množstve sa pijú tieto drinky, ktoré obsahujú mrtě kofeínu. Pokiaľ ich vypiješ viac, je tu riziko srdcovocievneho kolapsu, čiže si myslím, že je to celkom na mieste, aby bol takýto zákaz, okrem toho, deti nemajú čo piť energy drinky, to nie je kofola.

2 Renyu Renyu | Email | Web | 25. january 2015 at 14:35 | React

Tak, na jednu stranu když člověk vidí ta jedenáctiletá paka co do sebe lejí dvacet drinků denně, tak má chuť s tím souhlasit, na druhou jsou lidi co to pijí normálně, s mírou.
A pokud se budeme koukat jen na ta paka, tak je jasné, že se budou vymýšlet věci tohoto typu, zvlášť když to projde přes bulváry. Sice to nepiju, ale jsem názoru, že jestli se mají zakázat energy drinky do 18 tak rovnou můžou zakázat Mcdonald. A nebo rovnou můžou zakázat dýchat, ve vzduchu jsou věci, co můžou člověka zabít. ˘^˘
Když už, zakázala bych to spíš do té hranice 15, protože jak jsem psala, jsou tu jedenáctiletá paka.
Mimochodem, máš boží pozadí blogu :DD

3 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 14:36 | React

[1]: nemyslím si, že by děti pili energy drinky ve velkém, to by jim rodiče ani nedovolili, naproti tomu, jak jsem říkala, není rozdíl, jestli je člověku 17 nebo 18

4 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 14:37 | React

[2]: Souhlasím. A děkuju :D

5 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | Email | Web | 25. january 2015 at 15:06 | React

[3]: Nemyslíš? Tak vítej v realitě. Klidně bych byla pro, aby se tohle omezení zavedlo, kdyby to ovšem nefungovalo tak "dobře" jako s cigárama a chlastem. Alespoň bych každoročně nemusela na táboře těm smradům zabavovat tunu půllitrových plechovek, které si nakoupí a které jsou schopni vychlastat naráz a já fakt netoužím po tom, aby se mi tam zeblili jak šakali nebo je kleplo. =_= Dětičky, co si myslí, že je to limča, nemají na energeťáky ani kafe co sahat a za tím si stojím.

6 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:09 | React

[5]: No jo no, jak říkám, je to taky o každém a jenom kvůli těmto nerozumným mladým se ještě nutně nemusí všechno zakazovat, protože jsou tady i rozumní lidi, kteří je třeba potřebují.

7 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | Email | Web | 25. january 2015 at 15:10 | React

[3]: Jenže do 17 má za dotyčného zodpovědnost nikdo jiný, od 18 už ji má sám za sebe, pak ať už si mrví zdraví podle vlastního uvážení.

8 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:15 | React

[7]: tahle věc se zodpovědností mi přijde osobně stejně vcelku sobecká, no. Schovávat svojí vlastní zodpovědnost za zákon. Jako je pravda, že pak už má zodpovědnost každý sám za sebe, ale i tak je to ujeté, protože tento věk někdo prostě stanovil a všichni se podle toho řídí jak ovečky, ale tohle je jenom zákon, s tím jestli je někdo dospělý nebo ne to nemá co společného... takže se pořád odkazuju na bod v mém předešlém komentáři a tohle je zase můj názor, nikomu neberu ten jeho

9 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | Email | Web | 25. january 2015 at 15:19 | React

[8]: Však já ti ho taky neberu, jenom jsem ze zkušeností napsala svůj. ;)

10 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:21 | React

[9]: njn máme každá jiné zkušenosti, no :D taky tohle píšu sama za sebe... já bych nikdy nepila energy na litry nebo nemíchala to s alkoholem ani kdyby mi bylo 18 a mohla bych si, podle tebe, mrvit vlastní zdraví do aleluja :D Prostě tohle je na každém člověku jak naloží se svým zdravím, tak ať do toho nezasahují nějakými právy a zákony...

11 X X | 25. january 2015 at 15:24 | React

Můj názor je ten, že pokud člověk potřebuje dobít baterky, měl by si vlézt pod studenou sprchu a necpat místo toho do sebe nějaké energy drinky. Jinak osobně nechápu, proč by to měl pít ... ledatak z pózy.
Post scriptum - Od osmnáctiletého člověka se očekává, že už posbíral nějaký rozum (ač ne vždy to tak je) a sám se rozhodne, jistli si chce do těla vnášet takováhle svinstva či nikoliv - což se o třináctiletém hošíkovi, co chce machrovat před kamarády, kolik "energáků" vypije za čvrt hodiny říct nedá. A že "dnešní patnáctiletí" trnou doma a čekají na své ctěné sedmnáctiny, aby si zašli na nějakou večerní zábavu ... to je sice hezká myšlenka, ale bohužel kapánek mimo

12 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:29 | React

[11]: Jak si ale člověk má zalézt do ledové sprchy, když je někde na veřejnosti? To asi jaksi nejde, že ano.
Každopádně opět se zde předkládá jenom ten vyhrocený případ náctiletých, kteří se chtějí předvést. To může být sice pravda, ale zavádět takový zákon jenom kvůli téhle skupině, když jsou na světě i rozumní lidi, je hloupost.
A s tím, že "v 18ti by už člověk měl mít nějaká rozum" není pravda, takže... zase je blbost to takhle ten zákon hrotit.

13 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:36 | React

Navíc se tady bavíme o 17ti letém klučinovi, který nemá tak blízko k 18ti, tzn by už měl mít rozum a nedělat takové blbosti. Slyšeli jste snad, že zemřelo nějaké 13ti leté dítě? Ne. Takže tyhle argumenty jsou mírně mimo mísu podle mě.

14 X X | 25. january 2015 at 15:42 | React

[12]: Dobrá, chápu, jsou zde i "ti rozumní", nicméně co ty nerozumné skoroděti - ti si tedy mohou na úkor svého nerozumu ničit zdraví jen proto, aby "ti rozumní" nemuseli lézt veřejně pod sprchy? (s nadsázkou řečeno) Vezmi si takového třináctiletého hošíka, který ze svého machrování s "energáky" dostane cukrovku a při každém pozdějším píchání inzulínu  toho zalituje s myšlenkou "kdybych měl tenkrát rozum, co dnes" - co bys takovému člověku vzkázala? ...
A ještě zpětně k tomu výroku "je to hloupost, když tu jsou i rozumní" - je to totéž, jako bys říkala, že je nesmysl mít ve velkoobchodech ochranku, když jsou i lidé, kteří nekradou - kdyby to takhle fungovalo - bez jakékoliv pevné hranice - asi by tu moc těch rozumných lidí nezbylo ....

15 X X | 25. january 2015 at 15:43 | React

*ty

16 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 15:49 | React

[14]: Vzkázala bych mu, že je to jeho problém. (ano, je to možná kruté, ale život není fér) Nemyslím si, že by mu doma dovolovali kupovat si energeťáky a myslím si, že každý rodič by měl své dítě poučit o tom, že to nemá pít ve velkém, ale pokud dítko neposlechne, tak co už... I kdyby tento zákon byl, tak by platil asi tak dobře, jako zákon 18+ s alkoholem nebo cigaretami. Stejně si takoví ti cool teenageři najdou způsob, jak se k tomu dostat, zákon nezákon. Potom z toho budou mít újmu akorát ti rozumní...

17 reveriedreams reveriedreams | Email | Web | 25. january 2015 at 15:59 | React

No, nesmím hleděl na vlastní názor na tyto nápoje, a to je ten, že je to nechutné svinstvo.
Mě osobně je šestnáct, takže se mě to vlastně docela týká, i když něco takového bych nikdy nepila. Ale se zákonem nesouhlasím. Přesně, jak říkáš- věk by neměl být takovouto hranicí. A i když energy drinky ničí některé orgány v těle, nezabijí tě. Možná budeš mít z velkého množství zažívací potíže, ale nezabije tě to. Ne samo.
Je to smutné, kam dnešní svět spěje...

18 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 16:01 | React

[17]: Tak tak. Pouze velké množství a smíchané s alkoholem a slabším organismem tě to může zabít, jinak je to blbost.

19 X X | 25. january 2015 at 16:05 | React

[16]: No jen aby ti rozumní ve stáří neskuhrali, čím se to v mládí nadopovali. Přecejenom, naše generace jsou stále jen králíci pokustóni. ;)

20 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 16:07 | React

[19]: No když to člověk nepije ve velkém, moc mu to neuškodí, toť můj závěr XD

21 Saki Saki | Web | 25. january 2015 at 16:08 | React

Já si myslím, že i kdyby se to zavedlo, tak by to nefungovalo tak, jak by to mělo fungovat. Podle mě by to bylo ještě horší, protože chápeš děláme něco, co není úplně dobré, no co, to je v pohodě… zákážou nám to, tak se do toho pustíme ještě s větší pílí. Prostě něco se zakáže, tak pravidla jsou od toho, aby se porušovaly. Bohužel mladí lidé jsou hloupí a nechápou, že když něco vyvedou, tak za ně nese odpovědnost někdo jiný. Takže asi tak… Mě osobně by takový zákaz nijak neublížil :D kávu jsem nikdy nepila, nesnáším ji, prostě mi nechutná :D *radši zelený čaj, stejné účinky a je lepší ^^* a energy drinky jsem sice pila na základce, ale tak max. 1-2 za rok :D takže mně osobně by to opravdu nijak neublížilo. Jinak…já nějak zprávy (hlavně na nově! :D) nesleduju, je to o ničem, už nedokáží udělat jednu dobrou reportáž, všechno je to hnůj   -___- no a na internetu taky nesleduju moc zprávy, takže třeba o tomhle jsem vůbec nevěděla :D

22 Yuna Yuna | Web | 25. january 2015 at 16:14 | React

[21]: Jep, tento zákon by nefungoval vůbec. No fungoval by asi tak, jako s alkoholem a cigaretami.
Já třeba kafe piju, takže bych ji těžko přestala pít (btw, podle všeho je zelený čaj škodlivější než káva, dávala bych si tedy pozor na to, kolik toho piješ) a nom energeťáky taky asi tak 2x do roka :D

23 Mersmerize Mersmerize | Web | 25. january 2015 at 16:33 | React

Popravdě - teď je mi to jedno. Já jsem energeťáky pila jen při zkouškovém, a to už mi dávno osmnáct bylo a vždycky jsem věděla, kdy mám dost.

Na druhou stranu - jako budoucí matka chápu, proč by to někdo mohl chtít zavést až od 18ti. Hlavně když si to mladí sami kupují a pak to míchají s vodkou a jiným alkoholem, to je strašně nebezpečné.

Navíc, nikdy nikdo nebude moci zákon vynutit dodržovat na 100%, vždy se najdou prodavači, kteří to podcení, rodiče, kteří to svým dětem koupí apod. Jak sama píšeš, fungovalo by to asi tak jako s alkoholem a cigaretami.

Ale jo, chápala bych ten zákon - myslím že konzumace kávy a energetických nápojů se hodně podceňuje a tím, že je to naprosto "volně přístupné", je to podceňováno ještě víc a hodně lidí si nemusí uvědomovat rizika (hlavně těch mladých).

24 Saki Saki | Web | 25. january 2015 at 16:43 | React

[22]: no on zelený čaj hodně odvodňuje :D takže se nemůže pít ve velkém množství :D já ho nepiju celý den, kombinuju ho s jinými čaji D

25 Nancy Nancy | Web | 25. january 2015 at 17:24 | React

A ja som si myslela, ze je to mytus :D To fakt a moze vodka e energtakom zabit? Shit, mala by som byt stastna, ze som nazive :D

26 Mersmerize Mersmerize | Web | 25. january 2015 at 17:27 | React

[25]: Není to mýtus, ale tak horké to taky není. Hlavně nebezpečné to je pro nemocné lidi, např. se srdcem, tam si člověk hodně zahrává. Ale i pro ty zdravé - nic super to taky není. Energy drinky totiž maskují tu opilost, zvyšují ve spojení s alkoholem srdeční činnost, takže proto je nutný brát to trošku vážněji :)

27 Penny Mizuki Allonsy Penny Mizuki Allonsy | Web | 25. january 2015 at 18:00 | React

Ja zpravy jeste nevidela, ale co se tyka te udalosti s energakama, tak si myslim, ze to nema cenu. Mladi by to pili i tak :D Ja jsem jednou ochutnala energy drink a musim se priznat, ze mi to vubec nechutnalo a co se tyka kavy, tu jsem jeste nikdy nepila :D

28 Kiara Kiara | Email | Web | 25. january 2015 at 22:40 | React

Já si dám energeťák jednou za uherský rok, když jsem třeba na Animefestu přes noc vzhůru a chci fungovat i další den, nebo na táboře, kde 14 dní dávám pozor na děcka, tak si někde stranou vypiju Red Bulla, aby mě děcka neviděla.
Největší problém je v té snadnosti manipulovat s tupou veřejností. Lidi prostě věří všemu, co do nich média cpou, a je neřeší, jestli je to pravda, nebo si to redaktor jen vycucal z prstu.
Já osobně s tímto návrhem nijak nesouhlasím, ze stejného důvodu jako ty. Nemyslím si, že by energetické nápoje dokázaly zabíjet, na jejich obalech je upozornění, že by se neměly kombinovat s alkoholem, který je stejně od osmnácti. A co se týká těch, kteří pijí jednu plechovku za druhou, tak to by si měli pošéfovat rodiče.

29 Yuna Yuna | 26. january 2015 at 13:23 | React

[28]: Souhlasím ve všech bodech, taky energeťáky piju jenom na conech :D

30 beepinka beepinka | Web | 29. january 2015 at 0:46 | React

Jo o tomhle jsem už slyšela..no naštěstí mi už 18 bylo xD! protože bez energy ani ránu na odpoledkách :D :´D

31 Catherine Catherine | Web | 1. february 2015 at 21:36 | React

Blbost. Naše zákony jsou nesmyslný. Kdyby radši řešili něco důležitějšího. Energy drinky nepiji, ale i tak mi přijde blbost to prodávat lidem starším 18 let.

32 vztahy vztahy | Web | 3. february 2015 at 9:40 | React

Kdyby to vše platilo, jak se píše v článku, bylo by zbytečné zakazovat alkohol. jaký by byl rozdíl, když pije 17  nebo 18? Ta hranice někde musí být. Energy drinky svinstvo jsou

33 sarushef sarushef | Web | 5. february 2015 at 12:18 | React

A taky měl, pokud vím, nějakou vrozenou vadu srdce. Mně je to upřímně jedno, energy drinky nepiju a 18 mi už bylo.

34 Choi Mari Choi Mari | Web | 5. february 2015 at 12:58 | React

Řekla bych, že tohle by mělo být na rodičích. Já jako rodič bych dítěti zakázala kávu a energy drinky. To je prostě něco, co pro není pro děti a je k tomu důvod. V mojí rodině platí, že make-up smíme používat od 15 (mladší sestra už se určitě nemůže dočkat narozenin, má letos patnácté) a to je řekla bych taková ta hranice, kdy se můžou zákazy pomalu rušit. Jestli to chtějí udělat jako zákon, měli by tam 15 místo 18. Středoškoláci by měli vědět, co dělají.

35 alom alom | 5. february 2015 at 13:17 | React

Vlastně tu nejde ani tak o potenciální škodlivost energydrinků, jako o aroganci zákonodárců, kteří si demokracii vysvětlují jako právo svobodně zakazovat a regulovat. Jsem už dost starý vlk a pamatuju dobu rudého temna - a chování tehdejší a současné nomenklatury vykazuje mnohem víc shodných než odlišných znaků.

36 Martinááá Martinááá | Email | 5. february 2015 at 13:25 | React

Hele nevím jak ty, ale já vidím 8-11tiletý děcka denně vipít X energidrinků a rodiče jim to ještě kupujou...já jsem pro...oni ty lidi totiž ani neví že je to škodliví...dostupnost by se tím snížila o dost....mám pocit že lidé co s tímto zákonem nesouhlasí jsou právě 16-17cti letý závislí fakani kteří po hektolitrech....navíc jsem slišela že zakázat by se měli jen pár značek kde je ten obsah kofejnu opravdu vysoký...tot můj názor...

37 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 5. february 2015 at 13:30 | React

Podľa mňa by sa to malo riešiť, ale nie kvôli 1 extrémnemu prípadu.

Teraz všeobecne:
Čo takto stredná zlatá cesta? Napríklad predávať energeťáky až od 15 rokov? Lebo naozaj mladým (aj 1. stupeň ZŠ, ak nie je tá hranica ešte) to naozaj môže ublížiť, teda pri pravidelnom pití isto.

38 ♦Reina♦ ♦Reina♦ | Web | 5. february 2015 at 14:10 | React

No, já bych to klidně od těch 18-ti dala. Když vídím, jak se ty jedenáctileté, nedej bože míň, děti nalévají energy drinky... Je mi z toho fakt zle. :D Pak se lidi nemají divit, proč mají takové zdravotní problémy... Já samotná tohle pití vůbec nepiju, celkem se mi to hnusí. >.>
Klidně kdyby to bylo jen od patnácti, alespoň to.. xD Nemyslím si, že je vhodné, aby si to ta malá děcka kupovala. :D That's it~
Btw, máš dokonalej design *//q//* Miku-chan a Len~

39 yellow yellow | 5. february 2015 at 14:23 | React

Pokaždé, když zavítám do nějakého supermarketu, vždycky, ale doopravdy vždycky, tam narazím na nějaké 9-, 10-, 11-letá PZtka, která si tam kupují energy drinky. K čemu je takový malí smradi potřebují??? K ničemu. Zakázat energy drinky do 18-i, je asi blbost, ale prodávat je takovým malým dětem, je prostě špatně. Jen si tím poškodí zdraví.

40 Eva Eva | 5. february 2015 at 14:33 | React

Podle mě to je hrozná hloupost. Já stále chodím na základní školu a upřímně, kromě mě a kámošek jsem nikoho z naší školy energy drinky pít neviděla. Já a kamarádky si nějaký občas koupíme, abychom si spravili chuť po jídle ze školní jídelny, ale většinou ho vypijeme společně, takže žádné "předávkování" nehrozí.
Navíc, pít energy drinky už dávno není "cool". Teď se puberťáci hlavně opíjejí a to by měli řešit!

PS: Souhlasím s komentáři nade mnou -když už by to chtěli nějak omezit, tak od 15.

41 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | Email | Web | 5. february 2015 at 14:44 | React

Energeťáky a kafe piju od čtrnácti (občas bezpriostředně po sobě a už to nějak moc nezabírá). Můj metabolismus je v hajzlu, ale já si nestěžuju :D Pokud to někoho zabilo, tak za a) měl zdravotní problémy už předtím, b) porušil životu bezpečnou dávku. A to se rovná čirému kreténismu, c) obojí dohromady. Kor když to pije s chlastem, to se pak nedivme. Samozřejmě Nova všechno nafoukne do nezměrných rozměrů, neumí si dát dohromady pár fakt a tak občas mele ptákoviny a dezinformuje stárnoucí diváky, její zprávy nejsou zprávy, protože se v nich vaří. Jako by měli zakázat kafe. Je to každýho věc, jak si chce kurvit svoje zdraví, ale kofein je nic v porovnání s nikotinem nebo alkoholem. Takže nevím, proč by měl mít věkovou hranici.

42 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 5. february 2015 at 15:03 | React

Možná jsem vzdáleně o tom slyšela, ale protože si nic takového nekupuji, tak jsem se o to dále nezajímala, ale máš pravdu, přijde mi nesmyslné to zakazovat. Už jen proto, že sedmnáctileté tělo na to bude reagovat stejně jako to osmnáctileté a to mi nevymluvíš (nebo velmi, velmi podobně). Stejně je to s cigaretami, alkoholem, ale i tou kávou. Já kafe nepiju a až mi bude za půl roku osmnáct nemyslím si, že se v průběhu jednoho dne stanu na něm závislá.  A to, že nějakej sedmnáctiletej blbec chlastal, fetoval a pil k tomu energy-drinky mi může být putna, navíc, co by bylo, kdyby se mu to stalo v osmnácti? Asi nic, že. A nakonec je to jedno, že by zvedli hranici, cigarety jsou mnohem horší a taky se prodávájí dětem. Tohle by dle mého nebyl problém.

43 hogreta hogreta | Email | Web | 5. february 2015 at 15:41 | React

Když se dítě bude cpát od rána do večera slatkosmi, tak na to taky jednou umře. Když se bude cpát hamburgerama, tak taky. A když najednou sní dvě kila jablek, tak ho to možná taky zabije. Ale je to důvod, proč by se tato jídla měla zakázat kupovat dětem? A taky bychom měli zakázat sport. No přece jenom - kolikrát se už stalo, že mladému člověku se skrytou srdeční vadou srdce selkalo u sportu? Sport by měl být taky od osmnácti.

A teď vážně. Kdyby už se to mělo zakázat, tak hranice osmnácti let mi nepřipadá správná. Patnáctiletý člověk je za sebe trestně zodpovědný, tak by měl být i zodpovědný za svou životosprávu. Takže když už zákaz, tak do patnácti, ne do osmnácti.

44 M. M. | Web | 5. february 2015 at 15:51 | React

Myslím si, že takúto vec by si mal každý kontrolovať sám, nemal by to preháňať, vstúpiť si do svedomia - že aha, nie je to práve najzdravšie, ale pijem to, lebo mi to pomáha, ale nebudem to preháňať, pretože inak sa z toho stane niečo, čo nemusí práve môjmu organizmu pomôcť. Ale to je v každého hlave, a myslím si, že keď niekto bude chcieť ten energy drink, tak ho piť bude tak či tak, či bude mať 18 alebo 14, či bude taký zákon alebo nie, pretože všetci dobre vieme, že aj alkohol je zakázaný predávať maloletým, a koľko ľudí mojej generácie pilo, aj keď nemali 18? No veľa..
Takže si myslím, že tento zákon je taký diskutabilný, a máš pravdu, mali by sa skôr zamerať na dôležitejšie veci..pretože toto je na každom človekovi, aby si uvedomil, že energy drink vo veľkom množstve nikdy nikomu ešte nepomohol..
Ďalej súhlasím s tebou, že v správach podávajú informácie - ale len taký výcuc. Všetko samozrejme objasniť nemôžu, pretože nemajú taký priestor a čas na to, ale myslím si, že to, že ten chlapec vypil aj dosť veľké množstvo alkoholu, je dosť podstatný fakt.
Ale nesúhlasím, že je jedno, či má 17 alebo 18, pretože ono to decko sa ešte stále vyvíja, aj keď má 18 - ešte stále je vo vývoji. A za ten rok sa dokáže veľa toho zmeniť.
Inak môj priateľ dosť veľa pije energy drinkov, môj názor na to pozná, ale každý si musí uvedomiť sám, že to nie je to najsprávnejšie.
Ale zase pozrime sa na to z opačného uhľu, že niekto môže piť energy drink, môže piť alkohol, môže celý život fajčiť, a dožije sa viac ako nejaký človek, ktorý nikdy nefajčil, nikdy nepil a pod. a chytí infarkt, alebo len zle padne, udre si hlavu a je po ňom. Takže je to dosť o organizme, koľko človek znesie, a každý by si to mal hlavne uvedomiť sám v sebe, čo komu škodí, čo mi nerobí dobre a pod. Ale to už je mimo témy. :)

45 rauko rauko | Web | 5. february 2015 at 17:59 | React

Vždyť je to jen hora cukru.
Ten taurin a kofein je tam v tak malém množství, že ti toho víc dá dvojtý kafe...

46 Marillee Marillee | Email | Web | 5. february 2015 at 18:05 | React

Upřímně... Pamatuju si bratra někdy v tom věku 16-19 let, kdy si každej den kupoval pakl Red Bullů a pak je doma do sebe klopil, jako by to byla voda. Máma samozřejmě nadávala a strhávaly se hádky. Celkem mě v té době děsil a nechtěla jsem, aby takováhle nadměrná konzumace pokračovala. A je naprosto jedno, jestli mu bylo 16 nebo 18... I kdyby mu bylo těch dnešních 23, tak je to pořád nebezpečný!

Spíš bych se zaměřila na takovéty holonky s monster čepicemi a mikinami, co si choděj do nákupáků pro energeťáky, jako frajeři pro chlast. Takovéhle věkové skupině bych to zakázala, ale... K čemu jsou zákazy? Stejné jak s alkoholem - kolik nezletilých lidí ze sta si nikdy neobjednalo alkohol v hospodě, když mohlo?

47 Yu-chan Yu-chan | Web | 5. february 2015 at 18:32 | React

Myslím si, že zakazovat by se to nemělo. Já osobně si za celý život koupila energeťák možná třikrát a jinak si jen občas trošku cucnu od kamarádek.
Lidé by měli mít vlastní rozum. Nic se nesmí přehánět. Jednou za čas to nevadí, ale pokud, jak říkáš, to někdo pije po litrech, je to jeho blbost.
Od malička piju kafe a nemyslím si, že by mě to nějak poznamenalo, vždyť ho taky nemám každý den.
A myslím si, že i kdyby se to zakázalo, nikoho by to nepálilo. Stejně jako se nezletilým prodává alkohol, začaly by se prodávat i energy drinky. Vždycky se najde někdo, kdo prodá, nebo starší kamarád, který koupí. Navíc by si pak ti "frajeři" připadali jako ještě větší frajeři.
Máš pravdu. Je to blbost.

48 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 5. february 2015 at 19:18 | React

Ano, je to nesmysl. Samotná už jsem dovršila osmnácti let, ale i tak, ruku na srdce ... kolik lidí <18 si jde koupit alkohol a kolik enegiťák? Nikdo aktuálně v nějakých těch patnácti nebude stát před kamarády a machrovat, že "sehnal Red Bull" ... Takže by to bylo zcela kontraproduktivní, zakázané ovoce chutná nejlíp, a proto mladí tolik vyžadují vodku, nebo cigarety a nějakej energiťák je všem ukradenej ..  Navíc pokud má člověk rozum, neskončí, jako tento kluk. Rozhodně jsem proti tomuto zákonu, je to hloupost

49 piuPIU piuPIU | Web | 5. february 2015 at 20:35 | React

Rekord v počtu vypitejch plechovek jsem trhla před maturitou. To jsem průměrně vypila tři denně, protože jsem spala ob den, a třeba jen tři-čtyři hodiny. Maturita z biologie je zlo :D

Dneska vím, že to byla kravina. Měla jsem pít zelený čaje, který člověka probuděj na daleko delší dobu, a chutnaj daleko líp než ty přeslazený chemický srágory.

Nedávno jsem objevila účinky zelenýho čaje Matcha. Není to sice žádná lahůdka (nebo aspoň mi to nechutnalo ve formě teplýho odvaru), ale když se to smíchá s džusem, je to fakt energetická raketa. Navíc obsahuje antioxidanty a vůbec je to zdravý pro organismus :)

50 Pražský poděs Pražský poděs | Email | Web | 5. february 2015 at 20:53 | React

Och můj bože, už mi tohle šaškování s věcma od osmnácti vážně leze krkem...

51 Soňa K. Photography Soňa K. Photography | Web | 5. february 2015 at 22:02 | React

Souhlasím, že by se to mělo možná nějak omezit, jelikož je hrozný, když jdeš po ulici a potkáš malý fakany, kteří se nalejvají energy drinkama, hulí a já nevím co všechno. Je jasný, že je zákaz prodeje tabákových výrobků mladším 18 let, ale jak je vidět, ti malí hajzlíci to umí obejít. Stačí, jen aby poprosili staršího kamaráda a hle, mají zakázaný ovoce. Mám dojem, že když se bude vše víc zakazovat, tak ty mladý to bude víc táhnout k tomu, aby to zkusili atd. Prostě si s tím moc nepomůžou. Možná tak někde v těch barech by se mělo přestat podávat energy drink s alkoholem a tak tomu zamezit. Když na to přijde, je to takový začarovaný kruh, ze kterého se najde hodně blbě to nejlepší východisko, které by bylo vhodné. Jinak mě už tohle může být jedno, jelikož dávno mi bylo 18.

52 Arvari Arvari | Email | Web | 5. february 2015 at 23:45 | React

Myslím, že spíš než zakázat energy drinky děckám do osmnácti by to chtělo nějak jim vysvětlit, že energeťák fakt není limonáda, i když tak chutná, a člověk toho nemůže vypít dva litry za hodinu a čekat, že bude naprosto v klidu. Dva litry kafe za hodinu by taky málokoho napadlo vypít, a tohle je ještě silnější... Spíš to chce, aby hlavně mladý lidi pochopili, že energy drink je prostě něco, co se pije výjimečně, když už člověk fakt potřebuje nakopnout a nemá šanci jít si místo toho energeťáku radši lehnout.
Já osobně piju tak jeden, dva energy drinky do měsíce, výjimečně víc. Jenže já je používám při silný bolesti hlavy, při který mi prostě pomáhá studený sladký pití, ale především teda kofein. (Kofein mi teda doporučila i neuroložka, jen si to asi nepředstavovala v podobě energy drinku. Ale co už...) =D

P.S. Od čtení článku mě značně rušil první gif v menu. Člověku se blbě soustředí, když se pořád musí rozplývat nad Mattem... =D

53 darkemperor darkemperor | Email | Web | 6. february 2015 at 1:54 | React

V podstatě jde jen o debilitu jedince, který nezná svoji míru, což platí i jen pro alkohol.

Taky nechápu, proč píšeš:  ...když už mají tak velkou krizi, že potřebují spát, ale nemůžou... snad obráceně ne? Piju energeťák, aby mě napružil.

Osobně se k tomu vyjadřovat snad ani nebudu, podle některých bych asi byl závislák. A podle toho maníka možná i dvakrát už mrtvej.

Ano, on je kombinoval s alkoholem a byl myslím dříve i případ, kdy to takhle zabilo někoho, kdo byl slabej na srdce.
Ale to jsou raritní případy.

Pokud ta blbost ohledně prodeje projde, tak to všechno koupím a těm harantům to budu prodávat pod rukou.

54 Kim Lula Kim Lula | Web | 6. february 2015 at 8:34 | React

Téměř nikdo se už nepozastavuje nad tím, že si dvanáctileté děcko vezme do huby cigaretu, taktéž nikoho nepřekvapuje, že stejně staré dítě požívá alkohol - a ano, děje se do, přestože jsou obě tyto věci dle zákona prodejné až od 18 let. Tak - co se tak bezvýznamným zákonem změní? Když si umí děti sehnat alkohol a cigarety, jaký problém bude představovat sehnat energy drink, že. Přijde mi to celé k smíchu, protože to nic nevyřeší, akorát to podtrhne rebelii neplnoletých. Ale tak co, televizi a tisk přeci chaos živí, tak proč ne. Když už jsme u těch zákonů - svěřit zodpovědnost nad vlastním životem dítěti ve věku 18 let, to všem přijde v pořádku, jo? V 18 letech člověk pomalu ani jen netuší, jak se svým životem naložit, natož, aby za něj byl sám zodpovědný. Je pravda, že lvice vychovává lvíčata tím, že je shodí ze skály, ale...

No, každopádně chci tímhle říct, že s tvým článkem souhlasím.

55 Yuna Yuna | 6. february 2015 at 22:04 | React

[53]: pochopils to špatně :D nebo jsem to možná trochu nejasně napsala, každopádně jsem to tak samozřejmě myslela

56 Janča Janča | Email | Web | 13. march 2015 at 23:05 | React

Přesně! Ono to ten problém s pitím energy drinků stejně nezmění. Třeba mému bráchovi je kupují rodiče, takže kdyby zabíjeli čistě energy drinky, tak on je bude stále pít, i když si je nebude moct koupit sám. A když si lidi pod 18 dokážou sehnat alkohol, tak proč by ne energy drinky? Fakt logika České republiky. A máš úplnou pravdu s tím, jaké se tu řeší kraviny a vydávají se zákony na dvě věci.. Než aby radši řešili podstatné problémy.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement